NaPsziget Gyermekpszichológiai Rendelő

Az autogén tréning (relaxáció, AT)

Az autogén tréning (más néven relaxáció) módszere segítséget nyújt, hogy a rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatokkal – belső koncentrációval és önmagunkra irányuló passzív figyelemmel – létrehozzuk a pszichés és testi ellazultságot. A relaxált állapotban elménk befolyásolni képes testünk önszabályozó rendszerét, amely a keringést, szívritmust és a légzést is kontrollálja.

Életünk során mindenki megtanulja, hogyan legyünk képesek akaratlagos feszültséget elérni testünkben és lelkünkben abból a célból, hogy teljesítményünket fokozzuk, így sokszoros energiát tudunk megmozgatni magunkban. Sajnos emellett elmulasztjuk megtanulni, hogyan kell feloldódva ellazulni, így a folyamatosan fennálló feszültség egyensúly-bomláshoz vezethet. Ezt nyugtalanságként, feszültségként élhetjük meg, ami akár konkrét betegségek, pszichoszomatikus tünetek képében is megjelenhet.

Ezt a károsító hatást védjük ki, ha megtanulunk akaratlagosan átkapcsolni az idegrendszer aktív, izgalmi állapotából a nyugalmi állapotba, azaz a passzív figyelmet előhívjuk. Ezt a módszer úgy teszi lehetővé, hogy a rendszeres gyakorlással a pszichés működésünket aktuális céljainknak megfelelően leszünk képesek szabályozni. A módszer a felszabaduló feszültséget fel is dolgozza, ezzel jelentős önismeretet is ad.

INFORMÁCIÓ A CSOPORTRÓL:

Csoportlétszám: 3-8 fő

Időtartam: 13-15 héten át heti egyszeri találkozás mellett otthoni, napi kétszeri gyakorlást (2x 10-15 perc) igényel. A csoport indulását megelőzi egy interjú, ahol a tájékoztatás mellett megfogalmazzuk a problémá(ka)t, illetve az egyéni célokat.

Csoportvezetés: egyfős csoportvezetés (szakpszichológus, autogén tréning csoportvezetői tapasztalattal)

Kinek ajánlom az autogén tréninget?.
A módszer mindenkinek ajánlott, különösen szorongásos tünetek, pszichoszomatikus tünetek, fokozott belső feszültségek, stressz-terhelés, alvásproblémák esetén.  A módszer rendszeres gyakorlásának eredményeképpen  rövidebb idő alatt mélyebben és nyugodtabban pihenünk, nő a fizikai tűrőképességünk, a pszichés feszültségtűrésünk, fokozódik a teljesítmény, és nem utolsósorban fejlődik az önismeretünk.  Amennyiben nincs szó kialakult betegségről, akkor is ajánljuk az AT-t, mivel jelentősen hozzájárul életminőségünk és közérzetünk javulásához.

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode